ENT Léon: The Profesional

BlasterMaster

Well-Known Member
Oct 31, 2007
13,777
DFW
Just watched this again yesterday for the first time in years.

Holy shit I don’t remember it being so creepy :ugh:
 

ghost.prawn

OT Supporter
May 11, 2006
51,101
Still holds up to me

I feel like the sexual angle that upsets people has been greatly exaggerated over the years
 

ghost.prawn

OT Supporter
May 11, 2006
51,101
Not exaggerated. It’s so in your face wtf

I dunno
When this film came out in theaters it was an instant underground hit
And there was almost zero talk about their relationship being sexual
Then over the years people started writing about it and looking into the director and people now see it as obvious pedophilia
I think all the hindsight condemnation has tainted people's objectivity
 

sans_pants

I don't want any damn vegetables
May 2, 2002
128,363
the internet weirdos that have been jerking off that movie as a masterpiece for decades were literally jerking off to it
 

ghost.prawn

OT Supporter
May 11, 2006
51,101
Fun fact: this dude was a friend of mine at the time
no idea what happened to him

willi-one-blood_3433929.jpg
 

amalgamas

OT Supporter
Jan 7, 2007
95,608
Somewhere, AZ
The directors cut is pretty explicit lol

And he's a known pedo so it's just ultra gross
The people excusing it will tell you that Leon's reactions to Matilda being weird like that should key you in on him being against it and her just being heavily mentally damaged. :rofl:

Then you find out this:

He impregnated a 15 year old when he was 32

That ranks up there with the Jeepers Creepers guy. :sad2:
 

Persona

Eternal Punishment
OT Supporter
Feb 13, 2005
37,137
SOCAL
The same 15 year old girl Luc impregnated played the opera alien in the fifth element :omg:
 

Sphygmo

OT Supporter
Mar 23, 2007
280,721
The people excusing it will tell you that Leon's reactions to Matilda being weird like that should key you in on him being against it and her just being heavily mentally damaged. :rofl:

Then you find out this:



That ranks up there with the Jeepers Creepers guy. :sad2:
Apparently the girl he impregnated is in Leon as well and shockingly, she's being sexualized
 

Users who are viewing this thread

About Us

  • Please do not post anything that violates any Local, State, Federal or International Laws. Your privacy is protected. You have the right to be forgotten. Site funded by advertising, link monetization and member support.
OT v15.12.0 Copyright © 2000-2023 Offtopic.com
Served by fx.offtopic.com

Online statistics

Members online
464
Guests online
105
Total visitors
569

Forum statistics

Threads
78,061
Messages
7,602,205
Members
87,103
Latest member
Nancy Sherman